Cca. 5 min čtení
www.dum-dilna.cz / www.dom-dielna.sk
Úvod
S majitelem eshopu www.dum-dilna.cz jsme poprvé navázali kontakt [v květnu 2019] kvůli jeho nespokojenosti s výsledky z platformy Google Ads, která v té době vydělávala sotva sama na sebe, ale díky nasazení nové strategie a kompletní restrukturalizace Google Ads účtů a ostatních marketingových aktivit, je klient aktuálně s průměrnou návratností kampaní kolem 1000%+ více než spokojený, a ve spolupráci nejenom že pokračujeme dál, ale dokonce ji postupně rozvíjíme!
Ve zkratce o klientovi
E-shop dum-dilna.cz se zaměřuje na prodej nejenom elektroniky, nářadí, a nástrojů všeho druhu, pro každou zahradu, dílnu, garáž, či domácího kutila, ale také vybavení pro profesionální autodílny a mechaniky, a vše potřebné na stavbu. Tím, že jsme náš kontakt s klientem navázali vlastně kvůli jeho nespokojenosti s aktuálními výsledky z Google Ads, se celý náš příběh roztočil právě auditem této platformy.
Audit kampaní
Jakmile jsme obdrželi přístupy a nakoukli dovnitř, bylo nám hned jasné, že nás tady čeká ještě hodně práce, jelikož jsme zjistili, že klient má spuštěných více než 130 nákupních kampaní, kde každá měla 1-5 produktů, které byly během delší doby postupně přidávány ručně podle aktuálního naskladnění, aktuálních slev, či prostě pouze z předpokládaných prodejů. K tomu navíc byly všechny kampaně limitované velmi nízkým CPC (cost-per-click/cenou za proklik), a tlačeny zbytečně vysokými rozpočty ve stovkach tisíců měsíčně. Takto “rozgranulované” kampaně měly velmi málo dat se kterými mohly v rámci jakékoliv optimalizace pracovat, a ještě byly “priškrceny” velmi nízkou cenou za proklik, co způsobovalo že se kampaně často neměly ani možnost pořádně „rozjet“, a nebo naopak kompletně plýtvaly
Spolu s klientem jsme probrali jeho konkurenční výhody a aktuální situaci na trhu. Na základě toho jsme vytvořili dlouhodobější strategii s cílem zvýšit návratnost kampaní z původních 250-300% na alespoň 400-450%.
Pokud byste měli zájem o nezávaznou konzultaci nebo rovnou audit účtu, neváhejte se nám kdykoliv ozvat!
Implementace nové strategie a první úspěchy
S klientem jsme tedy do podrobna probrali celý jeho business, konkurenční výhody, aktuální situaci trhu, naškrtli si marketingové persony, atd., a začali pracovat na dlouhodobější strategii, která by účet vytáhla z původní návratnosti kolem 250-300%, na začátek k alespoň optimálnějším 400-450% se kterými by se už dalo více pracovat dál. Rozhodli jsme se tedy pro kompletní restrukturalizaci účtu a kampaní, díky které jsme produkty rozdělili do několika kategorií podle marže, prodejnosti, a sezonality, a vytvořili kompletní personu potenciálních zákazníků eshopu, tak abychom mohli nově vytvořené kampaně přizpůsobit konkrétním zákazníkům.
Na účtu jsme tedy začali tím, že jsme udělali pořádek v Google Merchant Center (nástroj od Google pro kontrolu produktů z XML feedů), jelikož u spousty produktů chyběly dokonce základní informace jako EAN atd., a v Google Ads (nástroj pro spouštění reklam na Googlu) začali produkty rozdělovat do kampaní podle domluveného systému. Radikálně jsme také změnili rozdělení budgetů mezi kampaněmi, jelikož se jejich počet zmenšil ze 130+ na ani né 10.
Výsledky byly vidět téměř okamžitě (během několika dnů od spuštení kampaně), jelikož se nám denní útrata radikálně snížila, zatímco počet objednávek, průměrná hodnota objednávek i celková návratnost investic do kampaní s každým dnem rostly. Dokonce do takové míry, že nás klient poprosil zda by bylo možné kampaně na chvíli zastavit, jelikož nestíhal odesílat objednávky!
Ikdyž klientům vždy říkáme, že dlouhodobé kampaně by se neměly úplně vypínat ale spíše omezit/upravit, tak v tomhle případě měl klient opravdu tolik práce, že nás poprosil o úplne vypnutí alespoň na chvíli. Tak jsme toho rovnou využili, a dokončili ještě nějaké drobné UX změny na eshopu atp. Nicméně po krátké pauze jsme kampaně zpátky zprovoznili, a budgety postupně navýšovali, z části i díky tomu, že klient nabral nové posily do firmy, aby veškeré objednávky stíhal odesílat včas.
Stabilizace & nové marketingové kanály
Po úvodních drastických změnách, přes období nárůstu konverzí a návratnosti a násladné období kdy jsme čekali než se vybaví veškeré objednávky, se nám nakonec povedlo kampaně na Google víceméně stabilizovat, a došlo na téma „kam dál“.
Rozebírali jsme možnosti rozvinutí brandu, nové typy reklamních kampaní s trochu jinými cíly, případnou expanzi do zahraničí atd., a nakonec to skončilo stejně kombinací tak trochu všeho 🙂 Rozhodli jsme se využít vícero platforem než pouze Google Ads, a přidali jsme tak ještě kampaně na Facebook a Sklik, a také srovnávače zboží jako třeba Heuréka, Allegro, atp., což způsobilo masivní nárůst nových zákazníků, díky kterým se nám povedlo zvednout návratnost všech platforem v průměru na více než 1000%, s rekordními měsíci přesahujícími návratnost 1700%!
Konec (článku, ne spolupráce)
Klient tak díky naší implementované strategii svoji celkovou návratnost z reklam zhruba zčtyřnásobil, což ho motivovalo nejen navýšit jeho celkové investice do marketingu napříč všemi kanály, ale také před nedávném dokončil otevření slovenského eshopu www.dom-dielnia.sk!
A tím samozřejme práce nekončí, jelikož aktuálně pracujeme na obléknutí klientova brandu do nového kabátu, který již zanedlouho budete moct vidět jak na obou webech, tak nově chystaných profilech na Facebooku a Instagramu.
Dalo by se tedy říct, že náš příběh s Dum-dilna.cz začal snahou projekt dostat prakticky ze záporných čísel, a aktuálně jsme v průběhu dokončování expanze na nový trh, v procesu rebrandingu a modernizace obou webů, a chystáme také kompletně nový obsah pro klientovy Instagramové a Facebookové profily. Jsme tedy velmi zvědaví, a nedočkaví kam až nás tato cesta zavede, a čeho všeho ještě spolu můžeme dosáhnout 🙂
Zpětná vazba od klienta:
„Spolupráci s Modiment si cením pro jejich komplexní přístup k marketingu a neustálé přinášení nových nápadů.“ – Michal Mička, majitel eshopu dům-dílna.cz | dom-dielňa.sk
Pokud byste se s námi rádi pobavili o svém businessu a jeho možnostech i Vy, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat přes tlačítko/formulář níže, a nebo jednoduše napište nebo zavolejte na číslo které najdete v patičce webu. Budeme se na Váší zprávu či hovor těšit!